lördag 8 januari 2011

Har precis ätit mig proppmätt. Har nog gått upp 1 eller 2 kilo. Vill helst lägga mig soffan men hundarna kallar på en promenad ute i kylan och snöyret. Men resten av kvällen ska jag ligga där, med ena handen i en chipspåse och en ben&jerry i andra handen. Charlottis ska kanske ut på äventyr eller hålla mig sällskap, även fast jag är rätt tråkig och somnar för tidigt. Nu har vi bott i några dagar, i ett stort hus med en katt och två hundar som vill ha all uppmärksamhet hela tiden. Vi har delat säng i en kall källare. En natt hade vi katten i sängen, andra så låg lilla hunden mellan oss som en liten bebis.

Nu är det nytt år också, jag började med att köpa mig en alldeles för fin jacka. Sen ska jag börja snåla. Har min kreta resa att se framemot. Och detta år ska jag nog köpa mig min drömkamera. Och på måndag ska jag ringa ett förhoppningsvis bra samtal. Adam snackar jobb och drömmar som jag också vill vara med om. Detta år vill jag massor med saker. Jag vill uppleva allt det fina med att leva, jag ska börja på en gång. Njuta av hundarna och snön, för jag har det trots allt rätt bra ändå. Imorgon får jag njuta av någon som pussar på min panna och kallar mig söta saker. Även om det inte är på riktigt, så känns det bra ändå.

Inga kommentarer: