fredag 26 februari 2010

Med ett krossat hjärta, en krossad skalle och en sönder sargad kropp vill jag bara säga god natt. Jag hoppas lyckan återvänder imorgon, jag är i två delar och vet inte vad jag vill. Den ena delen skriker efter det som försvann, den andra säger; ta förnuftet till fånga och gör en nystart. Vem är jag nu? Varför fick du lov att komma och krossa oss när vi va som bäst, dumma jävla sanning. Varför gör du så här mot mig när du är arg? Varför vänder du dina fel till mina och blir extra galen. Varför kommer du tillbaka och är orolig, för att sen gå lika arg igen. Varför somnar du alltid ifrån mig? När ska jag lära mig somna ifrån bråk? När ska jag inse att vi inte alls fungerar så som vi önskar? Varför ska min kropp få lida? Varför ska mitt hjärta få lida?

Ni som inte vet, så gör ett sönder trampat och krossat hjärta faktiskt ont. Riktigt ont. Läskig smärta, som om jag vill slita ut det och visa dig delarna som är kvar. Något jag inte klarar av längre. Varför ska en sådan bra dag sluta så här? Varför ska jag ha något planerat denna helg när jag helst vill stirra in i väggen. Det är just de jag ska göra nu, stirra. Stirra tills jag somnar.

don't take me serious, you never do.

Inga kommentarer: